Jön az áprilisi Backstage: Zenekari brand és imázs

2019. 03. 20. Zenei menedzsment

Legközelebb április 10-én jelentkezik a Backstage, a Hangfoglaló Program zeneipari előadás- és beszélgetéssorozata. Az A38 Hajó kiállítóterében ez alkalommal a zenekari brandépítésről és imázsról lesz majd szó. A programra már nyitott a regisztráció!

A Hangfoglaló Program Zenei Menedzsment Alprogramja keretében szervezett Backstage áprilisi alkalmával egy előadást és két kerekasztal-beszélgetést hallgathatnak majd meg a résztvevők. A panelek során sok olyan hasznos információ hangzik el hónapról-hónapra, amely induló zenekarok és a zeneiparban aktívan tevékenykedő szervezők, menedzserek számára nélkülözhetetlen lehet. A program nyitott és ingyenes, így bárki részt vehet rajta, aki érdeklődik a hazai könnyűzenei piac és az azokat mozgató szereplők és folyamatok iránt.

A március13-i, Közösség és közönség című Backstageről készült galériánkat ITT éritek el.
 

Az áprilisi alkalom első paneljének témája a brandépítés és a zenekari imázs kialakítása. Előadónk Linczényi Márk lesz, aki zenészként, producerként és kommunikációs szakemberként is ismerője az egységes arculat építésével kapcsolatos folyamatoknak. A digitális térbe napról-napra felkerülő ezernyi dal közül nem feltétlenül a legjobban megírt legslágeresebb lesz sikeres. Arra a klipre-dalra kattintunk, amihez leginkább kapcsolódni tudunk, ami felkelti a figyelmünket, és amelyiknek értjük az üzenetét.

Az élőzene, vagyis a koncertek mellett a stúdióban rögzített dal is lehet plusz bevételek forrása. A digitális térben összegyűjthető és kiemelésekkel, ügyes elhelyezésekkel maximalizálható a streamért, leöltésekért járó bevétel,  ezzel foglalkoznak az aggregátor cégek. Az áprilisi Backstage Hogyan hoz bevételt a dal? című második paneljében arról lesz szó, hogyan válthatjuk rendszeres zenekari bevétellé dalainkat. A dal hangulata, az általa kiváltott érzelmek értéket jelentenek, amely megjelenhet filmekben, sorozatokban, reklámokban vagy akár üzletek lejátszási listáiban, így válthatjuk pénzre. A publishing és sync világáról Szabó Tamás, Tonyó beszél, aki a Central Publishing társalapítója, Sebestyén-Gallasz Enikő pedig a WM Music Disribution aggregátorcég vezetőjeként mutatja be, honnan és hogyan juthatunk bevételekhez a dalokból.

A zenekar fotója és logója az első dolog amivel a lehetséges rajongók találkoznak. A koncertfotók nemcsak arról győzhetik meg a zenehallgatót, hogy az együttes menő, de a minőségi képek a klubok és fesztiválok koncertszervezői számára is sok információt adnak a produkcióról. Nagyon fontos tehát, hogy milyen képi anyagokat közöl egy zenekar magáról, és ezt egyre többen felismerik. Ennek köszönhetően megjelenhettek olyan fotósok, akik saját egyéniségüket is megjelenítve készítenek képeket, követik a zenekarok életét a magyar zeneiparban. Velük találkozhatunk, hogy megfejtsük, hogy a hazai együttesek számára  mi lehet a siker titka a vizualitás terén. A harmadik panel kerekasztalának meghívottjai Komróczki Diána, Hegyi Júlia Lily, és Bátori Gábor Jim sinco, akikkel arról beszélget majd a moderátor Réz György (Majdnem Híres Rocksuli, Recorder), hogy milyen felelősséget jelent a zenekar arcának lenni.

 

A panelek között és után a résztvevőknek lehetősége nyílik a kötetlen szakmai párbeszédre, networkingre, ismerkedésre. A Backstage a hagyományokhoz híven nyitott és ingyenesen látogatható, de regisztrációköteles. Regisztrálni az alábbi form kitöltésével tudtok, a program Facebook eseményét pedig ITT találjátok.