Hangfoglaló Miniakadémia: A stúdió és a felvételkészítés szerepe

2019. 01. 07. Zenei menedzsment

Mire jó az otthoni számítógéped? Mikor vonulj stúdióba? Hogyan zajlik majd ott a felvétel és hogyan lehet költséghatékonyan stúdiózni? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre ad választ a Hangfoglaló Program hiánypótló oktatófilm-sorozata, melynek legújabb része is kezdő zenekarok és menedzserek számára jelent érdemi segítséget.

A Hangfoglaló Program Miniakadémiájának átfogó, bárki számára ingyenesen elérhető videósorozata több szempontból is hiánypótló: ilyen típusú, magyar nyelvű információs anyag eddig még nem készült. Egészen 2017-ig, amikor is az NKA Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program Zenei Menedzsmentet Támogató Alprogramjának keretében megjelent a zeneipari online kurzus első hat része: a videók végigkalauzolják a zenekar-alapítás előtt álló zenészeket a népszerűvé válásig vezető út legfontosabb lépésein.

Maradtak még azonban megválaszolandó kérdések, így 2018-ban a sorozat újabb részekkel gyarapodott. A szerzői jogokról szóló anyag, a koncertszervezés rejtelmeit fejtegető videó, a nemzetközi piacon való érvényesülés lehetőségeit bemutató oktatófilm és a brandépítés folyamatát végigkísérő anyag után már itt is a következő: mire érdemes stúdióban töltött órákat szánni, és hogyan induljunk neki a felvételkészítésnek?

A felvételkészítés a zenekarok életútjának egy fontos sarokkövét jelentik. Amint rendelkezik egy előadó stúdióban rögzített, megkevert- és masterelt anyaggal, máris sokkal szélesebb piac nyílik meg előtte. A profi stúdiómunkára azonban fel kell készülni, és magát a felvenni kívánt dalt is fel kell rá készíteni. Mik az első lépések mielőtt az ember megragadja a telefont és tárcsázza az ország legmenőbb producerét? Mik a lehetőségek egy dal feljátszása esetén? Mire kell figyelni a stúdióban, és hogyan csökkenthető az ott töltött óradíj?

Az alábbi videó ilyen, és hasonló kérdésekre adhat választ.

A tanácsokat a legújabb epizódhoz is az első hazai zeneipari képzés, a Majdnem Híres Rocksuli szolgáltatta.